نشست علمی-پژوهشی تحولات جدید در حقوق اینترنت ( سه شنبه 16 آذر ماه)

۱۶ آذر ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۹۸۵ خبر روز اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۲۷۳۱
نشست علمی-پژوهشی تحولات جدید در حقوق اینترنت ( سه شنبه 16 آذر ماه)
نشست علمی-پژوهشی تحولات جدید در حقوق اینترنت ( سه شنبه 16 آذر ماه)

جلسه با نام و یاد خداوند شروع شد و در ابتدا خانم دکترمعتمدنژاد به ایراد سخنرانی  پرداختند. ایشان در مورد حقوق اینترنت و حق بر اینترنت و حق بر انتقال داده ها و توانمند کردن کاربران و مشخص کردن استانداردها و وظایف و تقسیم فرکانس ها و اینکه قانون کدام کشوربر این موارد اعمال شود. و همچنین این موضوع که مصوبه ای در مورد آزادی اینترنت و قطع دست دولتها از فیلترینگ و سانسور و ... صحبت کردند و به طور مفصل از تجربیات کشور فرانسه در این خصوص صحبت کردند.

پس از ایشان دکتر یوسفی سخنرانی نمودند و در مورد تملک اطلاعات و اینکه آیا اطلاعات قابل تملک هستند یا خیر صحبت کردند.  در مورد سانسور در اطلاعات در اینترنت و حق بر فراموشی و اینکه می تواند در مواردی مستمسکی باشد برای سانسورو همچنین در مورد اصول مربوط به حریم خصوصی که شامل :اصول مربوط به تحصیل داده ها، نگه داری داده ها،به کارگیری داده ها،امحا داده ها صحبت کردند.

خانم دکتر غفاری در آخر در مورد نگاه و سبقه ی بین المللی اعمال حقوق بی طرفی در اینترنت از نگاه حقوق بین الملل صحبت کردند و اشاره کردند که با توجه به فاقد مرز بودن اینترنت این بحث بسیار مهمی به خصوص درمخاصمات بین المللی شده است و اینکه کشورهایی که بی طرف هستند و تمایلی برای ورود به این دعواها ندارند پطور این بی طرفی تضمین می شود؟

 

 


نظر شما :