آیین استقبال از دانشجویان نوورود مقطع کارشناسی دانشکده‌های «حقوق و علوم سیاسی»،«آمار، ریاضی و علوم رایانه»، و «موسسه آموزش عالی بیمه اکو» دانشگاه علامه‌طباطبائی

۰۹ آبان ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۵ کد : ۲۳۲۵۱ خبر روز
تعداد بازدید:۱۴۳
آیین استقبال از دانشجویان نوورود مقطع کارشناسی دانشکده‌های «حقوق و علوم سیاسی»،«آمار، ریاضی و علوم رایانه»،  و «موسسه آموزش عالی بیمه اکو» دانشگاه علامه‌طباطبائی

آیین استقبال از دانشجویان نوورود مقطع کارشناسی دانشکده‌های «حقوق و علوم سیاسی» «آمار، ریاضی و علوم رایانه»، و «موسسه آموزش عالی بیمه اکو» دانشگاه علامه‌طباطبائی

 

به گزارش روابط عمومی،‌ آیین استقبال از دانشجویان نوورود مقطع کارشناسی سال تحصیلی 1403-1402 دانشکده‌های «حقوق و علوم سیاسی» «آمار، ریاضی و علوم رایانه»، و «موسسه آموزش عالی بیمه اکو» دانشگاه علامه‌طباطبائی با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه، دکتر محمدعلی اسلامی، معاون فرهنگی و اجتماعی، دکتر روح‌الله محمد علی‌نژاد عمران، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی، دکتر حسن رشیدی، رئیس دانشکده آمار، ریاضی و علوم رایانه، دکتر مجید عباسی، رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی، دکتر سعید شکوهی، رئیس موسسه آموزش عالی بیمه اکو و جمعی از استادان و مدیران، امروز دوشنبه،‌ 8 آبان‌ماه 1402 در سالن اجتماعات دانشکده مدیریت و حسابداری این دانشگاه برگزار شد.
دکتر معتمدی در این آیین ضمن خوش‌آمد و آرزوی سربلندی، سلامت و موفقیت برای دانشجویان، گفت: امیدوارم این مدت زمانی که در دانشگاه علامه‌طباطبائی حضور دارید زمینه رشد و شکوفایی استعداد شما فراهم شود، به اهداف خود برسید و بتوانید شخصیت‌های مفید و موثری برای آینده کشورباشید.
وی با اشاره به اتفاقات غزه و فلسطین، بیان کرد: این روزها بدترین روزهای مردم غزه است و همه آنها زیر بمباران روزهای سختی را می‌گذرانند و دنیا نیز در قبال این بی رحمی که نسبت به مردم غزه انجام می‌شود، سکوت کرده است. اتفاقات بدی که در غزه رقم می‌خورد، احساسات هر انسانی را جریحه‌دار می‌کند.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: این دانشگاه، دانشگاه علامه‌طباطبائی است پس با این فیلسوف بزرگ و آثار گرانقدر ایشان آشنا شوید. علامه‌طباطبایی باعث فخر مسلمانان به ویژه شیعه است.
وی با بیان اینکه من افتخار می‌کنم که نسل هوشمند و با انگیزه‌ای همچون شما وارد دانشگاه علامه‌طباطبائی شده است، افزود: برای ما فرصت مناسبی است که بتوانیم در خدمت شما باشیم. امکانات دانشگاه، امکانات فوق العاده‌ای است .این دانشگاه تنها دانشگاه تخصصی علوم انسانی کشور و بزرگترین دانشگاه علوم انسانی در غرب آسیا است. 
دکتر معتمدی ادامه داد: رشته‌های علوم انسانی در سال‌های اخیر وضعیت متفاوتی پیدا کرده است به طوری که بالاترین ضریب اشتغال مربوط به این رشته‌ها است. برخی از دانشجویان رشته‌هایی مانند رشته‌های موسسه بیمه اکو و روان‌شناسی تقریبا دانش‌آموخته بیکار ندارند.
وی گفت: حدود ۵۰ درصد دانشجویان ما را در دوره های تحصیلات تکمیلی را دانش‌آموختگان رشته‌های علوم پایه و فنی و مهندسی تشکیل می‌دهد. یکی از دلایل این است که این دانشجویان احساس می‌کنند در رشته‌های علوم انسانی احتمال اینکه بتوانند خدمات بهتری به جامعه ارائه بدهند بیشتر است و این برای ما یک فرصت است.

رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی با بیان اینکه تفاوت زیادی میان دانش‌آموختگان وجود دارد، افزود: بعضی دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی، موسسات و نهادهای مختلف به دنبال جذب آنها هستند چون خوب درس خوانده‌اند و از وقت خود به درستی استفاده کرده‌اند. بنابراین نخستین انتظار ما و خانواده‎ها از شما خوب درس خواندن است.
وی تاکید کرد: برای خوب درس خواندن تلاش کنید علاقه‌مندی به رشته تحصیلی خود را روز به روز بیشتر کنید چرا که به همان نسبت که علاقه‌مندی به رشته بیشتر شود، موفقیت در تحصیل نیز بیشتر می‌‎شود. اگر مطلبی را بلد نبودید حتما سر کلاس از استاد خود سوال کنید و از پرسیدن خجالت نکشید. در دوره تحصیلی که شما هستید باید دغدغه‌های ذهنی و سوالات خود را بپرسید و پاسخ دریافت کنید. پس در کلاس حضور داشته و فعال باشید تا رشد کنید.
دکتر معتمدی گفت: انتظار دوم ما این است که قدر و قیمت خود را بدانید. در احادیث آمده است که «قیمت شما بهشت» است. پس به هیچ چیز دیگری خود را نفروشید. با حفظ عزت نفس، کم کردن نیاز از افراد دیگر و دوری از تمام عوامل کم ارزشی مانند گناه، زشتی، خلاف و دنبال هوی و هوس بودن، سبب می‌شود که قدر و قیمت انسان افزایش پیدا کند.
وی در ادامه گفت: انتظار سوم هم توجه به ارتباط با دیگران است. اینها نکات مهمی است که کمک می‌کند ما احساس خود ارزشمندی را پیدا کنیم. ما مسلمانیم و خداوند این نعمت را به ما داده است. آموزه‌ها و مبانی معرفتی دینی نحوه ارتباط ما با خود، دیگران و خداوند را تعریف کرده است. به نسبتی که ما سبک زندگی را از این منابع معرفتی بگیریم، موفقیت ما بیشتر است.
در بخشی از این آیین نیز از شکوفه احمدی، دانشجوی نخبه کارشناسی ارشد حقوق اقتصادی دانشگاه علامه‌طباطبائی تقدیر شد. 
احمدی در محضر رهبر انقلاب اسلامی، در خصوص محرومیت‌زدایی مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور و ارائه راه‌حل‌هایی برای این مسئله سخنرانی کرد.
گفتنی است آیین استقبال از دانشجویان نوورود مقطع کارشناسی سال تحصیلی 1403-1402 دانشکده‌های «آمار، ریاضی و علوم رایانه»، «حقوق و علوم سیاسی» و «موسسه آموزش عالی بیمه اکو» که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد، با اجرای موسیقی، معرفی معاونت فرهنگی و اجتماعی، استند آپ دانشجویی،‌ نمایش رادیویی، قرائت میثاق‌نامه دانشجویی و بازدید دانشجویان دختر از خانه فرهنگ ایراندخت و دانشجویان پسر از موزه دانشگاه همراه بود.


نظر شما :