نشست هم‌اندیشی رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی با اعضای هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار شد

۰۱ آذر ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۲ کد : ۲۳۵۶۳ خبر روز
تعداد بازدید:۱۳۸
نشست هم‌اندیشی رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی با اعضای هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار شد

نشست هم‌اندیشی رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی با اعضای هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی با هدف تعامل و استفاده از ظرفیت اعضای هیئت علمی برای رشد و ارتقا دانشکده و دانشگاه، برگزار شد.

 نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی با اعضای هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی با هدف تعامل و استفاده از ظرفیت اعضای هیئت علمی، برای رشد و ارتقا دانشکده و دانشگاه، برگزار شد.
در این نشست دکتر معتمدی با اشاره به بحران جنگ در غزه گفت: مردم مظلوم غزه این روزها شاهد حزن و اندوه بسیار بزرگی هستند. امیدوارم که خداوند ظلم رژیم صهیونیستی را به خودشان برگرداند و ملت مظلوم فلسطین بتوانند راه خود را پیدا کنند. 
وی در جمع اعضای هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی با اشاره به برنامه راهبردی دانشگاه، افزود: این برنامه کم‌کم در حال وارد شدن به سال سوم خود است چون آیین‌نامه و جدول زمان‌بندی برنامه راهبردی ۱۴۰۳ به دانشکده‌ها ابلاغ شده است. اصلی‌ترین رویکرد برنامه این است که زمینه‌ای را فراهم کند تا استادان و اعضای هیئت علمی رشته‌های مختلف، ایده‌ها و آرمان‌ها خود را برای ارتقا دانشگاه، گروه و خود مشخص و ارائه کنند.
رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی تاکید کرد: ما با جدیت و توان لازم، پشتیبان تحقق برنامه راهبردی هستیم و سعی می‌کنیم تمام برنامه‌های ارائه شده توسط استادان را که به ارتقا آموزش، پژوهش و پیشرفت دانشگاه کمک می‌کند، حمایت کنیم.
وی با اعلام اینکه اعتبارات لازم برای حمایت از برنامه‌ها در اختیار دانشکده‌ها قرار گرفته است، افزود: محور اصلی برنامه راهبردی دانشگاه، تحول در علوم انسانی است و ما بر این باوریم که علوم انسانی فعلی، باید بیش از پیش بتواند اثربخش و متناسب با بوم، فرهنگ و عقاید ما باشد.

دکتر معتمدی در ادامه با اشاره به برنامه‌های دانشگاه برای تولید و افزایش ایمان و امید در بین دانشجویان، گفت: ما باید از ظرفیت‌های موجود برای تولید ایمان و امید در کلاس های درس استفاده کنیم. یکی از محورهای مهم و جدی موضوع اشتغال است که می‌تواند در جهت امید آفرینی در جوانان موثر باشد. 
وی ادامه داد: برای افزایش امید به آینده شغلی در بین دانشجویان، در تلاش هستیم که مراکز نوآوری و کارآفرینی را در دانشکده‌های مختلف راه‌اندازی کنیم تا دانشجویان و دانش‌آموختگان ما کنار هم جمع شوند و ایده‌ای را خلق کنند. ما از ایده‌های دانشجویی به صورت جدی و از راه‌های مختلف حمایت می‌کنیم تا از این طریق اثربخشی علوم انسانی را در جامعه به نمایش بگذاریم.
در بخش دیگری از نشست دکتر مجید عباسی، رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه‌طباطبائی به ارائه گزارش عملکرد دانشکده پرداخت و گفت: دانشکده حقوق و علوم سیاسی بیش از ۲۰۰۰ دانشجو دارد و از لحاظ تعداد دانشجو جزو دانشکده‌های پرجمعیت دانشگاه محسوب می‌شود. همچنین بیش از 80 عضو عیئت علمی در این دانشکده به تدریس دانشجویان مشغول هستند.
وی در خصوص برنامه راهبردی دانشکده گفت: یکی از بخش‌های اساسی در این برنامه‌، شناسایی شرکای نهادی است. «ستاد حقوق بشر قوه قضائیه»، «پژوهشگاه قوه قضائیه»، «سازمان بسیج حقوق‌دانان»، «وزارت دادگستری» و «شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران»، شرکای نهادی مهمی هستند که با استادان حقوق ما ارتباط خوبی دارند و ما با برخی از این سازمان‌ها، تفاهم‌نامه‌هایی امضا کرده‌ایم.

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه‌طباطبائی با تاکید بر ضرورت اجرای برنامه‌های بین‌المللی در چهارچوب بین‌المللی‌سازی دانشگاه، به برنامه‌های بین‌المللی دانشکده اشاره کرد و افزود: موت‌کورت‌های دانشکده در سطح بین‌المللی بسیار مطرح هستند و افتخارات بسیاری را کسب کرده‌اند. تیم دانشکده حقوق و علوم سیاسی به عنوان ۱۰ تیم برتر مسابقات بین‌المللی روز بحران در دیوان بین‌المللی دادگستری در هلند انتخاب شد. همچنین در موت‎‌کورت جساپ جزو بهترین دانشگاه‌ها هستیم. موت‌کورت حقوق دادرسی مدنی در سطح ملی را نیز دانشکده ما پایه‌گذاری کرد.
وی در ادامه توسعه رشته‌های میان رشته‌ای را از اولویت‌های مهم برنامه راهبردی برشمرد و گفت: رشته اقتصاد سیاسی بین‌الملل مصوب شده است و از مهرماه سال آینده در این رشته پذیرش دانشجو خواهیم داشت. 
دکتر عباسی به راه‌اندازی کلینیک حقوقی دانشکده نیز اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف این کلینیک، ارتباط بین دانشکده حقوق با جامعه است. با کمک بخش فناوری اطلاعات دانشگاه، سایتی برای این کلینیک حقوقی ایجاد کرده‌ایم که همه ایرانیان از دورترین نقاط در داخل و خارج از کشور بتوانند به این سایت وارد شوند و از افراد صاحب صلاحیت و تحت نظارت استادان حقوقی دانشگاه، مشاوره حقوقی دریافت کنند.
در این نشست اعضای هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های هیئت رئیسه دانشگاه، به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود پرداختند. ایجاد ساختمان فیزیکی مطلوب برای دانشکده، ایجاد و توسعه فرصت‌های گفت‌وگو، تسهیل استفاده از گرنت برای استادان به منظور تشویق اعضای هیئت علمی به انجام کارهای پژوهشی، جذب اعضای هیئت علمی نخبه و تراز اول، بازنگری در مصاحبه جذب اعضای هیئت علمی، پیگیری مسکن اعضای هیئت علمی جوان و توجه به زیرساخت‌های دانشکده و تجهیز آن، بخشی از مطالبی بود که اعضای هیئت علمی دانشکده مطرح کردند.


( ۱ )

نظر شما :