ابلاغ اولویت های پژوهشی دانشگاه

۲۰ دی ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۲۴۰۲ خبر روز اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۲۹۱۵
ابلاغ اولویت های پژوهشی دانشگاه
ابلاغ اولویت های پژوهشی دانشگاه

شاخص‌های تعیین اولویت‌های پژوهشی دانشکده‌ها در جلسه 485 مورخ 1395/09/13 شورای پژوهش و فناوری دانشگاه مطرح و به شرح زیر به تصویب رسید:

 

1- اجرای طرح‌های دانشکده‌ای که زمینه‌ساز ارائه کرسی‌های ترویجی باشد که در نهایت به نقد، نوآوری و نظریه‌پردازی منجر شود.

 2- طرح‌های پژوهشی کاربردی که زمینه‌سازی ارتباط با صنعت و جامعه باشد؛ به گونه‌ای‌ که طرح در نمونه کوچک‏تر اجرا و سپس نتیجه برای جلب نظر سازمان مربوط با هدف اجرای طرح کلان مورد نیاز آن‌ها، ارائه شود.

 3- طرح‌های پژوهشی برای رفع نیازهای آموزشی دانشکده

 4- طرح‌های پژوهشی در جهت اولویت‌های پژوهشی مندرج در اسناد بالادستی مانند سند چشم‌انداز بیست ساله، نقشه جامع علمی کشور، سند دانشگاه اسلامی، سیاست‌های ابلاغ شده از سوی وزارت متبوع و برنامه راهبردی دانشگاه

 5- اولویت‌های پژوهشی عضو هیأت علمی، مشروط به این‌که برنامه سه ساله ایشان قبلاً به تأئید گروه و دانشکده رسیده باشد (بر اساس لزوم تدوین برنامه ۳ ساله پژوهشی برای اساتید علوم انسانی که از سوی وزارت متبوع اعلام شده است).

6. طرح ‏هایی که مرتبط با رسالت‌های تعیین شده دانشگاه باشد؛ مانند کاربردی سازی علوم انسانی، تبدیل ایده به خدمت/ کالا و ... 

7. طرح های نظری  در حوزه‌های علوم پایه، ریاضی، آمار، رایانه و ... که بتوانند در گسترش علم در عرصه های مختلف پژوهشی کمک کنند.

مراتب جهت استحضار و دستور اقدام مقتضی ابلاغ می‌شود. بدیهی است؛ هزینه اجرای طرح های پژوهشی مطابق شاخص های مذکور تا سقف 50/000/000 ریال بوده و طرح و تصویب موضوع در شورای پژوهشی دانشگاه ضرورت ندارد. خواهشمند است پیشنهاد اجرای این دسته از طرح ها طبق روال جاری، پس از تأیید شورای گروه تخصصی و شورای پژوهشی دانشکده، جهت عقد قرارداد به معاونت پژوهشی دانشگاه ارسال شود.


نظر شما :