حضور معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در دانشگاه علامه‌طباطبائی

۱۵ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۶ کد : ۲۴۸۸۴ خبر روز
تعداد بازدید:۱۳۱
حضور معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در دانشگاه علامه‌طباطبائی

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در دانشگاه علامه‌طباطبائی:

یکی از وظایف دانشگاه مفهوم‌سازی و ادبیات‌سازی در زمینه تحریم است.

علی باقری‌کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در دور نهایی نخستین دادگاه تمرینی یا شبیه‌سازی دادرسی (موت کورت ملی) پیگیری تحریم‌های یک‌جانبه و تبعیت از آن‌ها که در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد، گفت: باید ظرفیت‌های مختلف کشور برای دفاع از حقوق مردم به‌ویژه در زمینه تحریم‌ها استفاده شود. ما از جمله کشورهایی بودیم که در سال‌های اخیر به شدت هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفتیم، به همین دلیل مسئولیت بیشتری داریم.
وی با بیان اینکه تحریم‌ها نتیجه پدیده یک‌جانبه‌گرایی است که امنیت و آینده جهان را تهدید می‌کند، گفت: هیچ حقوقی اعم از بین‌المللی و بشری در این پدیده مورد توجه قرار نمی‌گیرد و فقط منافع و اهداف عامل یک‌جانبه‌گرایی مورد نظر است.
باقری‌کنی با تاکید بر اینکه تحریم‌ها جنایت علیه بشریت و مجازات جمعی بدون تبعیض است، گفت: این موضوع نشان‌دهنده واقعیت بی‌قیدوبند بودن یک‌جانبه‌گرایی است. همچنین ما اکنون شاهد این موضوع در غزه نیز هستیم.
وی تصریح کرد: تحریم یک تهدید بزرگ بین‌المللی است؛ بنابراین یکی از وظایف نهاد دانشگاه مفهوم‌سازی و ادبیات‌سازی در این زمینه است، در ادامه ما باید به دنبال جریان‌سازی این مفهوم‌ها باشیم.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به ایجاد جبهه مستحکم حقوقی و بین‌المللی در برابر یک‌جانبه‌گرایی گفت: ما خواستار همکاری کشورهای آسیب‌دیده از تحریم‌ها هستیم.
وی گفت: برای مقابله با جریان یک‌جانبه‌گرایی به ویژه تحریم‌ها هم باید به خنثی‌سازی توجه داشته باشیم و هم باید دور زدن تحریم‌ها را در نظر داشته باشیم تا بتوانیم نیازهای خود را تامین کنیم. نکته دیگر رفع تحریم‌ها است که در دولت با جدیت پیگیری می‌شود؛ در عین حال نباید از هزینه‌زایی تحریم‌ها غافل بود و باید به‌صورت حداکثری از ظرفیت‌های موجود در حقوق بین‌الملل استفاده کنیم.


نظر شما :