مصاحبه با آقای دکتر عباسی به مناسبت روز قدس

۱۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۱ کد : ۲۵۰۱۹ خبر روز
تعداد بازدید:۸۸
مصاحبه با آقای دکتر عباسی به مناسبت روز قدس

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه‌طباطبائی گفت: راهپیمایی روز قدس به مردم فلسطین این پیام را می رساند که تداوم مقاومت و پایداری، می‌تواند پیروزی آن‌ها را تسهیل کند و همه ملت‌های مسلمان با حضور در کنار فلسطینی‌ها به دفاع از آن‌ها و ریشه‌کنی رژیم صهیونیستی اقدام خواهند کرد.

به مناسبت روز جهانی قدس، حمله تروریستی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق سوریه و همچنین حمله تروریستی گروهک جیش‌العدل به پاسگاه‌های مرزی ایران در سیستان و بلوچستان، دکتر مجید عباسی، رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه‌طباطبائی در گفت‌وگویی با عطنا بر ارتباط بین گروهک جیش‌العدل با دستگاه‌های جاسوسی غربی و موساد اسرائیل تاکید کرد و گفت: اقدامی که رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ما در سوریه انجام داد، اقدامی غیرقانونی، غیرحقوقی و غیرانسانی بوده و جمهوری اسلامی ایران باید انتقام خودش را به موقع و در زمان مناسب و حسب تدبیر شورای عالی امنیت ملی و مقام معظم رهبری، بگیرد.

مشروح این مصاحبه را در زیر می‌خوانید:

آیا شرکت در راهپیمایی روز قدس، تاثیری در شرایط مردم غزه خواهد داشت؟ این راهپیمایی چه کمکی به بهبود وضعیت مردم فلسطین می‌کند؟
عباسی: شرکت در راهپیمایی روز قدس و تاثیر آن بر تداوم مبارزه مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین، مسئله‌ای واضح است. اگر مصاحبه‌های مردم فلسطین در شش ماه مقاومتی که انجام داده‌اند را نگاه کنیم، یکی از نکاتی که در این مصاحبه‌ها مطرح می‌شود، این است که می گویند: ای ملت دنیا، ای ملت‌های مسلمان، فلسطین را فراموش نکنید!
روز قدس و حضور میلیونی مردم در این راهپیمایی، دو پیام را به اعتقاد بنده برای مردم بی دفاع فلسطن دارد. نخستین پیام این است که ملت‌های مسلمان، فلسطین را فراموش نکرده‌اند. اگرچه ممکن است برخی دولت‌های وابسته به غرب و ریاکار، به ظاهر این ملت را فراموش کرده باشند اما ملت‌های مسلمان همچنان پشتیبان فلسطین هستند.
پیام دیگری که این راهپیمایی به مردم فلسطین می‌دهد این است که تداوم مقاومت و پایداری، می‌تواند پیروزی آن‌ها را تسهیل کند و اگر روزنه‌ای گشوده و زمینه‌‌ای فراهم شود، به طور حتم همه ملت‌های مسلمان با حضور در کنار فلسطینی‌ها به دفاع از آن‌ها و ریشه‌کنی رژیم صهیونیستی اقدام خواهند کرد.
وقتی این روحیه امیدواری به ملت مظلوم فلسطین منتقل شود، مقاومت و صبر آن‌ها در مقابل این جنایات بیش‌تر خواهد شد و به طور حتم تداوم مقاومت، شکست رژیم صهیونیستی را به بار خواهد آورد.


آیا ارتباطی بین حمله تروریستی گروهک جیش‌العدل به پایگاه‌های سپاه در سیستان و بلوچستان (به خصوص اینکه تهدید کرده‌اند این حملات به مقرهای سپاه ادامه خواهد داشت) با حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه وجود دارد؟ هدف هرکدام را چگونه می‌بینید؟
عباسی: ابتدا درمورد حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران، نکته‌ای را عرض کنم که براساس کنوانسیون‌های وین، اماکن دیپلماتیک، مورد حمایت حقوقی هستند و از مصونیت کامل برخوردارند چون بمثابه خاک آن کشور محسوب می‌شوند. بنابراین هرنوع حمله به خاک دیپلماتیک یک کشور، مخصوصا حمله‌ای که در قالب سلاح و با استفاده از موشک و بمب انجام گیرد، بمثابه حمله به خاک کشور مقابل محسوب می‌شود.
اما در ارتباط بین جیش‌الظلم که خودش را جیش‌العدل می‌نامد با دستگاه‌های جاسوسی غربی، به‌ویژه با موساد اسرائیل، شک و تردیدی وجود ندارد. زمانی که عبدالمالک ریگی توسط نیروهای امنیتی ایران دستگیر شد، به صراحت به این مسئله اشاره کرد که نیروهای موساد با او در ارتباط بودند، به او پول و اسلحه می‌دادند، برنامه‌هایش را مشخص می‌کردند و در عمل این گروه تروریستی، اجراکننده سیاست‌های آن‌ها بود.
اقداماتی هم که این گروه تروریستی انجام می‌دهد در چارچوب دامن زدن به اختلافات قومی و ناامن سازی مرزها و همچنین حمله به نیروهای امنیتی و حافظ امنیت جمهوری اسلامی ایران است. کارهای این گروه در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌هایی است که رژیم صهیونیستی درنظر گرفته و تدبیر کرده برای ایجاد ناامنی در استان‌هایی که قابلیت این امر را دارند. بنابراین می‌توان بین اقداماتی که این گروه تروریستی در سیستان و بلوچستان انجام داده و برنامه‌های رژیم صهیونیستی، این ارتباط را دید.
گروه‌هایی مانند جیش‌الظلم، گروه‌هایی هستند که با هدف ایجاد شکاف‌های قومی و ایجاد ناامنی در حوزه داخلی جمهوری اسلامی ایران و با پول‌های موساد و سازمان سیا ایجاد شدند. به طور حتم بین اقدامات ایذایی که این گروه تروریست در سیستان و بلوچستان انجام داده و اقدام غیرحقوقی، غیرقانونی، جنایتکارانه و غیرانسانی رژیم صهیونیستی که در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاد، ارتباط مستقیم وجود دارد.
این رژیم به اعتقاد بنده با دادن چراغ سبز به گروه‌هایی مانند جیش‌الظلم، در انجام این اقدام تروریستی، این مسئله را می‌خواسته یادآوری کند که اگر چنانچه اقدامی از جانب جمهوری اسلامی ایران انجام شود (که به اعتقاد بنده براساس گفته مقام معظم رهبری سیلی به این رژیم حتما است و اتفاق خواهد افتاد)،  تلاش می‌کند از این راه، این مسئله را به جمهوری اسلامی ایران یادآوری کند که درصورت هرنوع اقدامی علیه این رژیم، این رژیم هم می‌تواند گروه‌های تجزیه‌طلب مثل جیش‌الظلم و گروه‌هایی مثل گروه‌های دموکرات و کومله در کردستان را فعال کند و در حوزه امنیت داخلی برای ما مشکل ایجاد کند.
ما باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که فارغ از وابستگی این گروه‌ها به موساد و رژیم صهیونیستی، آن‌ها یک معضل امنیتی در حوزه امنیت داخلی ما محسوب می‌شوند. اقدامی که این رژیم در حمله به کنسولگری ما در سوریه انجام داده، اقدامی غیرقانونی، غیرحقوقی و غیرانسانی بوده و جمهوری اسلامی ایران باید انتقام خودش را به موقع و در زمان مناسب و حسب تدبیر شورای عالی امنیت ملی و مقام معظم رهبری انجام داده و بگیرد.


نظر شما :