گزارش بازدید آقای پروفسور جین هیون پایک از دانشگاه علامه طباطبایی

۰۳ آذر ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۸۴۸ خبر روز اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۲۹۵۳
گزارش بازدید آقای پروفسور جین هیون پایک از دانشگاه علامه طباطبایی و دانشکده حقوق و علوم سیاسی
گزارش بازدید آقای پروفسور جین هیون پایک از دانشگاه علامه طباطبایی

1.آقای پروفسور پایک، قاضی دیوان بین المللی حقوق دریا، استاد حقوق بین الملل در دانشگاه ملی سئول کره جنوبی و رییس انجمن آسیایی حقوق بین الملل است. ایشان برای یک سفر کوتاه چند روزه، به دعوت سفارت کره جنوبی، روز یکشنبه 30 آبان 1395 وارد تهران شده و تا روز پنج شنبه 5 آذر ماه 1395 در تهران است. وی در طول این سفر، علاوه بر دانشگاه علامه طباطبایی، از دانشگاه خوارزمی، اداره حقوقی وزارت امور خارجه و نیز انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد بازدید می کند. در لینک های ذیل، اطلاعات مربوط به ایشان و نیز انجمن آسیایی حقوق بین الملل قابل ملاحظه است:

 

https://www.itlos.org/the-tribunal/members/judge-jin-hyun-paik/

http://www.asiansil.org/

http://asiansil.org/images/docs/NUS_ASIANSIL%20Brochure_2016_v7.pdf

2.انجمن آسیایی حقوق بین الملل، بی تردید از جمله معتبرترین نهادهای حقوقی بین المللی در سطح آسیاست که غالب حقوقدانان نامی و شهیر آسیایی در آن عضویت دارند. هدف اولیه تشکیل این انجمن، تسهیل رایزنی و تبادل نظر میان اساتید حقوق بین الملل در قاره کهن است. انجمن، مجله آسیایی حقوق بین الملل را با مشارکت دانشگاه کمبریج (هر سال 2 شماره) چاپ می کند. لینک زیر را ملاحظه کنید:

https://www.cambridge.org/core/journals/asian-journal-of-international-law

3.بازدید از دانشگاه علامه طباطبایی در مورخ دوشنبه 1 آذر 1395:

ملاقات با اقای دکتر سلیمی ریاست محترم دانشگاه: در این ملاقات آقای پایک به تشریح برنامه های خود برای افزایش تعداد اعضای انجمن آسیایی حقوق بین الملل به ویژه از کشورهای حوزه غرب آسیا پرداخت و اقای دکتر سلیمی ضمن استقبال از برنامه های ایشان، بر ظرفیت های متعدد حقوقدانان ایرانی و اساتید حقوق بین الملل در ایران و به ویژه دانشگاه علامه طباطبایی برای همکاری با انجمن آسیایی حقوق بین الملل در جهت ارتقاء سطح علمی فعالیت های انجمن تاکید نمودند.

امضای تفاهم نامه برای تشکیل شعبه ایران انجمن آسیایی حقوق بین الملل با دانشکده حقوق و علوم سیاسی  دانشگاه علامه طباطبایی: این تفاهم نامه میان آقایان دکتر میرسعیدی ریاست محترم دانشکده حقوق و علوم سیاسی و دکتر پایک به امضاء رسید تا دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان شعبه غرب آسیای انجمن آغاز به کار کند. در هفته ها و ماه های آینده، ساختار و تشکیلات این شعبه با همکاری و همفکری انجمن آسیایی و نیز شعب دیگر آن راه اندازی و تاسیس خواهد شد تا دانشکده حقوق و علوم سیاسی به عنوان میزبان این انجمن در غرب آسیا فعالیت های خود را برای همکاری بیشتر با نهادهای علمی در این قاره آغاز نماید. پیش از این، شعب انجمن آسیایی حقوق بین الملل در کشورهای ژاپن، کره جنوبی، بنگلادش، مالزی و اندونزی افتتاح شده است و شعبه ایران، اولین شعبه انجمن در حوزه غربی آسیا محسوب می شود. مقر اصلی انجمن در دانشکده حقوق دانشگاه ملی سنگاپور است:

http://www.asiansil.org/index.php?option=com_contact&view=contact&id=1&Itemid=49

سخنرانی با عنوان آسیا، حقوق بین الملل و حکومت قانون: پروفسور پایک بعد از امضای تفاهم نامه همکاری، سخنرانی خود را در جمع پرشمار اساتید و دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی آغاز کرد و در این سخنرانی به مختصات سه گانه نظام حقوقی مطلوب در سطح بین المللی اشاره کرد که از نظر ایشان، شامل قوانین، ساختارها و همگرایی توسعه یافته است. ایشان در ادامه بحث خود، وجود این عناصر سه گانه را موجب تثبیت حکومت قانون در نظام بین المللی دانست و با اشاره به وضعیت آسیا، از امیدواری خود در خصوص طی شدن گام های عملی برای تحقق این سه شرط در قاره کهن با همکاری نهادهای سیاسی و حقوقی سخن گفت. پس از پایان سخنرانی، اساتید محترم عضو گروه حقوق عمومی و بین الملل و نیز دانشجویان مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی سوالات متعددی را مطرح کردند که آقای پایک ضمن تایید نظرات همکاران و دانشجویان، به پاره ای از آنها به اختصار پاسخ داد.

بازدید از دانشکده حقوق و علوم سیاسی: آقای پایک پس از پایان جلسه سخنرانی، ضمن صحبت با ریاست محترم دانشکده و مدیر محترم گروه حقوق عمومی و بین الملل جناب اقای دکتر زمانی، از قسمت های مختلف دانشکده از جمله سالن های همایش و دفاع و نیز کتابخانه و مخزن بازدید به عمل آورد و در نهایت در دفتر کار ریاست محترم دانشکده، با ابعاد و زوایای فعالیت های علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی آشنایی پیدا کرد. 

درنهایت، اقای پایک ضمن تشکر از پذیرایی از ایشان در دانشگاه علامه طباطبایی، ابراز امیدواری نمود فعالیت های شعبه ایران انجمن هرچه زودتر وارد مرحله اجرایی شود و همچنین از اساتید محترم برای شرکت در ششمین همایش دوسالانه انجمن که در ماه اوت سال 2017 در سئول تشکیل خواهد شد، دعوت به عمل آورد.

http://www.asiansil.org/index.php?option=com_events&view=detail&task=detail&CurId=215&Itemid=184

 


نظر شما :